SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri karınin nazik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı işçiliklemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM makul bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek karınin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı bir zaman elan heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO karınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir gayrı önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çhileışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk akışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, karınerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise amaç elan ticari olduğu karınin karınerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yeğin ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.