Logo nedir? Söz valörı olarak köken huzurlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak maslahatletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız valörının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çallıkışmasını yapacak can yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren maslahatletmelerin umumiyetle logoları sektörü oyun değer. Lakin çabucak lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çallıkışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, olası olduğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine oranlı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıdüzen gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin üstelik dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket dâhilin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bili çok önemlidir.